Her samler artister seg for barna som verden har forlatt

Alejandro Fuentes

Her samler artister seg for barna som verden har forlatt

Hver dag utsettes jentebarn i Den demokratiske republikken Kongo for grove overgrep. Bli med på vår veldedighetskonsert 17. juli og støtt jentene i Øst-Kongo!

1100 kvinner og barn helt ned i spedbarnsalder voldtas hver dag i Kongo. Krig, korrupsjon og håpløshet råder i Kongo. Seksuell vold mot kvinner og barn er en av krigens brutaliteter.

I denne stund er det svært mange jenter som trenger hjelp og omsorg. Vårt hjerte banker for disse jentene.

Derfor arrangerer vi en veldedighetskonsert for disse barna som verden har forlatt. Flere artister samler seg for å gi sin støtte – bli med du også den 17. juni, og støtt jentene i Kongo!

Der tragedien rammer – gir vi barna en ny fremtid

Der krigen herjer som aller verst, har vi startet to sentre for voldtatte jenter. På sentrene får jentene et hjem, mat, klær, beskyttelse, medisinsk tilsyn, skolegang og hjelp til å bearbeide traumene. Jentene flytter ut når de blir store nok til å klare seg selv, og stiftelsen tar da inn nye jenter som har behov for hjelp og omsorg. Vi arbeider for at disse jentene skal bli selvstendige og trygge voksne, og at tragedien de en gang opplevde ikke skal få definere hvem de er.

Støtten gir håp og en ny fremtid for jentene som er på stiftelsens sentre. Mest mulig av de innsamlede midlene går direkte til jentene. På våre nettsider kan du se bilder, lese mer om sentrene og hva støtten går til.

Alejandro Fuentes vil utgjøre en forskjell

Dina-stiftelsen kontaktet Alejandro Fuentes med spørsmål om han kunne tenke seg å delta på veldedighetskonserten.

- Da jeg undersøkte hva stiftelsen arbeidet med, oppdaget jeg at de drev med svært viktig og livreddende arbeid. Da var det lett for meg å takke ja til å delta, forteller Funtes.

Han legger til: - Jeg gleder meg til å være med, og at mitt bidrag til kan utgjøre en forskjell for jentebarna på Dina-stiftelsens sentre. Vi ses i Sarons dal!

- Det som skjer i Kongo er rystende fakta

Synnøve Aanensen er også med oss på laget.

- Jeg har lest boken om Dina-stiftelsen, «Mamma, hvem kan redde oss», som viser hva som foregår i Øst-Kongo og hva små jenter og kvinner blir utsatt for. Dette er fakta som er rystende å lese. Derfor er jeg så takknemlig for det arbeidet som Dina-stiftelsen gjør for disse jentene, og gir de hjelp, trygghet og en ny framtid. Det er en ære å bidra på denne konserten, forteller Aanensen.

Justified er stolte over å få lov til å stille opp

Justified forteller at de sa uten tvil da vi spurte de om å delta på konserten.

- Vi ønsker å bruke vår musikk til å støtte opp om det fantastiske arbeidet som drives av Dina-stiftelsen. I tillegg er det veldig gøy å få lov til å spille på Sommerstevnet i Sarons dal sammen de andre dyktige artistene som skal delta!

Justified vektlegger også betydningen av det kristne budskapet.

- Å få lov til å spille i den store hallen i Sarons dal er noe vi har drømt lenge om. Vårt mål med musikken er å nå ut med evangeliet om Jesus Kristus. Det å få lov til å hjelpe jenter som har opplevd så mye vondt gjennom å bidra til Dina-stiftelsens arbeid, er å være med på å vise Jesu kjærlighet i praksis. Det er vi stolte av, og vi gleder oss til 17. juli!

Ei lita jente ble redningen til hundrevis av jenter

Under en misjonsreise til Den demokratiske republikken Kongo i 2002 fikk Rune Edvardsen lille Dina i armene sine. Hennes fortvilte mor fortalte hvordan hennes to år gamle datter var blitt voldtatt av to menn, og at hun ikke hadde midler til å gi sin datter den behandlingen hun trengte. Edvardsens umiddelbare reaksjon var å be venner om å hjelpe denne lille jenta. Kort tid etter ble det lille jentebarnet sendt til sykehus, og året etter stod et hjem for voldtatte jenter ferdig i byen Goma. Dina var den første jenta som flyttet inn.

Møtet med Dina ble starten på Dina-stiftelsen. I dag gir stiftelsen hjelp til 270 jenter på to sentre i Øst-Kongo.
Edvardsen er også en dyktig sanger og musiker. Hittil har han gitt ut to rockealbum; «Standing at your front door» og «Angel». På konserten får vi høre han spille noen av sine hittlåter.

Bli med 17. juli og støtt  jentene våre – snu tragedie om til håp!

Hvor: Sarons Dal-hallen i Kvinesdal.
Når: 17. Juli kl 19:00.
Billettpris: 150 kroner. Familiepris: 500 kroner. Billetter selges ved inngangen.

Velkommen!